Data publikacji: May 16, 2014 6:0:8 AM
SPRAWOZDANIE
z działalności Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Kowieńska 9
w 2013 roku
I. INFORMACJE OGÓLNE
Spółdzielnia Mieszkaniowa Kowieńska 9 w Warszawie powstała 17 stycznia 2013r. i działa w oparciu o Ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r. oraz ustawę Prawo Spółdzielcze (z późn. zm.), które to przepisy określają odrębność spółdzielni mieszkaniowych w stosunku do innych jednostek gospodarczych.
Przedmiotem działalności Spółdzielni jest doprowadzenie do uregulowania sytuacji prawnej lokali , w których mieszkają ich członkowie. Zgodnie z decyzją podjętą na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Członków Spółdzielni (20.05.2013r.) nabyliśmy od syndyka masy upadłości Warszawskiego Przedsiębiorstwa Budowy Mieszkań i Usług Inwestycyjnych BUDGRIM Sp. z o.o. roszczenia do nakładów poniesionych z tytułu wybudowania budynku mieszkalnego wraz z dwupoziomowym garażem. Pozostaje do wyjaśnienia sytuacja prawna części gruntu pod budynkiem. Dlatego też podejmujemy wszelkie działania prawne w celu uregulowania własności gruntu od miasta stołecznego Warszawy, a w przyszłości ustanowienia własności nieruchomości przy ul. Kowieńskiej 9 w Warszawie, a co za tym idzie możliwość ustanawiania przez Spółdzielnię na rzecz jej członków praw spółdzielczych do lokali znajdujących się w budynku przy ul. Kowieńskiej 9 oraz ustanawiania odrębnej własności tychże lokali oraz miejsc postojowych .
Podstawowe wielkości charakteryzujące Spółdzielnię Mieszkaniową Kowieńska 9 w 2013 roku przedstawiają się następująco :
- Liczba członków Spółdzielni 42 osoby
- Fundusz wkładów budowlanych 1 060 071,20 zł
- Przychody z wynajmu garaży 8 250,00 zł
- Prace remontowe (dach) 39 900,00 zł
W okresie sprawozdawczym, Zarząd Spółdzielni działał w następującym składzie:
- Prezes Zarządu – Barbara Izdebska
- Wiceprezes Zarządu – Danuta Dzierżanowska-Goryń
- Członek Zarządu – Małgorzata Bura-Parzonko
Zgodnie z Uchwałą 5/2013 (z dnia 27.06.2013r.) Rady Nadzorczej Spółdzielni każdy z członków Zarządu otrzymuje wynagrodzenie za pracę w wysokości 500 zł/miesiąc netto od lipca 2013 roku.
W okresie sprawozdawczym tj. od 17.01.2013 r. do 31.12.2013 r. Zarząd odbył 9 protokołowanych posiedzeń. W sprawach bieżącej działalności Zarząd działał kolegialnie, podejmując decyzje w formie uchwał. Na co dzień poszczególni członkowie załatwiali sprawy zgodnie z zasadą kompetencyjności oraz Regulaminem Pracy Zarządu (Rozdział 3 &4).
Działalność Zarządu w okresie sprawozdawczym dotyczyła głównie zarządzania nieruchomością, przejęciem – podpisywaniem nowych umów z podmiotami obsługującymi funkcjonowanie Spółdzielni (obsługa finansowa, prawna, sprzątanie , dostawcy mediów, itd.). Nadrzędnym celem było też realizowanie uchwał Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej (sprawy w Sądzie Upadłościowym, podpisywanie Aktów Notarialnych , itd.). Nie można zapominać o bieżących sprawach i problemach mieszkańców tj. naprawy bram, drobne usterki hydrauliczne, awarie prądu , itp. Zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego zostały wykonane przeglądy techniczne nieruchomości.
II. DZIAŁANIA ZARZĄDU W ZAKRESIE BIEŻĄCEJ EKSPLOATACJI
Gospodarka zasobami mieszkaniowymi w okresie sprawozdawczym obejmowała między innymi takie zagadnienia, jak :
1. Eksploatacja podstawowa (mieszkania, garaże, lokale usługowe), tj.:
Zawieranie umów z przedsiębiorstwami komunalnymi na zakup mediów i obsługę Spółdzielni,
Zawieranie umów na wynajem miejsc garażowych dla osób spoza Spółdzielni,
Sprawowanie kontroli nad prawidłową działalnością w zakresie eksploatacji i konserwacji bieżącej,
Rejestrowanie i rozliczanie energii cieplnej, wody,
Windykacja należności.
2. Remonty i konserwacja bieżąca zasobów mieszkaniowych tj.:
Sprawowanie kontroli nad prawidłowym działaniem urządzeń grzewczych i pomiarowych (odpowietrzanie kaloryferów, wymiana zaworów, itp.),
Konserwacja instalacji wod-kan. (drobne naprawy),
Naprawy instalacji elektrycznej (wymiana zabezpieczeń, załączanie, itp.),
Zlecanie wykonania robót remontowych wybranym wykonawcom lub we własnym zakresie.
3. Utrzymanie powierzchni wspólnych tj.:
Sprawowanie kontroli nad utrzymaniem porządku w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku,
Podjęcie działań w celu dbałości o stan techniczny zadaszenia nad garażem (zabezpieczenie możliwości wejścia z zewnątrz).
Podpisanie Aneksu do umowy z RWE (obniżenie ceny za 1MWh z 276,20 zł na 246,82 zł – oszczędność skali 1 roku około 300 zł.
III. WYKONANE ROBOTY W 2013 ROKU W RAMACH FUNDUSZU REMONTOWEGO.
Wymiana poszycia dachowego wraz z obróbką blacharską .
Usprawnienia techniczne garaży – spełnienie wymogów BHP – płatność w 2014 roku.
Stan funduszu remontowego na dzień 31.12.2013r. wynosi 5 518,56 zł. Z uwagi na remont poszycia dachowego - koszt 39 900,00 zł i braku środków z funduszu remontowego podjęto decyzję, że rozliczenie nastąpi w 2014 roku. Złożą się na nią następujące fundusze : kwota pozostała na koncie po likwidacji Stowarzyszenia Kowieńska 9 (zgodnie z podjętą Uchwałą), nadwyżka finansowa Spółdzielni za 2013 roku (przekazana Uchwałą ) oraz środki zgromadzone na funduszu remontowym.
W 2013 roku w ramach poprawy bezpieczeństwa zamieszkiwania w zasobach Spółdzielni wykonywano obowiązkowe przeglądy wentylacji i instalacji gazowych oraz przegląd budowlany. W wyniku tych działań podjęto decyzję o usunięciu wszystkich stwierdzonych usterek gazowych na początku 2014 roku. Uzupełniony został niezbędny sprzęt p. poż. w garażach.
IV. DZIAŁANIA ZARZĄDU W ZAKRESIE WYDZIELENIA ODRĘBNYCH WŁASNOŚCI LOKALI.
W 2013 roku Zarząd Spółdzielni podpisał Akt Notarialny nabycia od syndyka masy upadłości Warszawskiego Przedsiębiorstwa Budowy Mieszkań i Usług Inwestycyjnych BUDGRIM Sp. z o.o. w upadłości z siedzibą w Warszawie wierzytelności wynikających z nakładów poniesionych przez Warszawskie Przedsiębiorstwo Budowy Mieszkań i Usług Inwestycyjnych „BUDGRIM” z siedzibą w Warszawie na nieruchomości przy ul. Kowieńskiej 9 w Warszawie. Podpisany został także Akt Notarialny nabycia roszczeń do gruntu od jednych ze spadkobierców – braci Skarbowskich.
Także odbyło się spotkanie z Urzędem Miasta odnośnie wyjaśnienia możliwości uzyskania praw do części gruntu, na której posadowiony został budynek. Działania te będą kontynuowane w następnym roku.
V. ZADANIA DO WYKONANIA W 2014 ROKU.
Kontynuacja współpracy z Kancelarią Prawną odnośnie regulacji sytuacji prawnej lokali , garaży – spotkania z Urzędem Miasta w celu nabycia od miasta stołecznego Warszawy własności/prawa użytkowania wieczystego nieruchomości przy ul. Kowieńskiej 9.
Opracowanie procedury i formy prawnej do nabycia miejsca garażowego przez członka Spółdzielni. Szczegółowy zakres stanowią Uchwały nr.7,8,9,10 która będą poddane pod głosowanie na WZCS .
Nie zaplanowano prac remontowych z uwagi na konieczność rozliczenia finansowego naprawy dachu w 2013r. .
Monitorowanie nowouruchomionego garażu na poziomie „0” – rozbudowa systemu CCTV.
Spełnienie wymogów zabezpieczeń p. poż. w garażach – instalacja systemu ewakuacji i awaryjnego zasilania.
Przygotowanie miejsc postojowych dla rowerów na miejscach garażowych na poziomie „0”.
Zwiększenie funduszu remontowego poprzez zwiększenie stawki z 0,5 zł do 1 zł.
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez WZC Uchwałą nr 1 w dniu 12 maja 2014.